Retur- och återbetalningspolicy
Returer - Återbetalningspolicy
Hur fungerar frakten?
Vi arbetar nära hantverkarna som tillverkar våra produkter. Det finns inga mellanhänder, vilket är anledningen till att vi kan erbjuda dig så låga priser på ett brett utbud av produkter och fri frakt på dina beställningar.
Den genomsnittliga leveranstiden är 5–10 arbetsdagar från det att produkten lämnar vårt lager.
Vårt team kommer att behandla din beställning inom maximalt 48 timmar (72 timmar på vardagar).
*Observera att på grund av den nuvarande höga efterfrågan och kraven på social distansering på jobbet tar det lite längre tid än vanligt att skicka beställningar från vårt distributionscenter.
Du får ett bekräftelsemejl med ett spårningsnummer när vi skickar din beställning.
Om du inte har fått något mejl, vänligen ange ditt ordernummer på kontaktsidan.
Oroa dig inte om du inte ser några uppdateringar under de första dagarna; det kan ibland ta en dag eller mer för spårningssystemet att uppdateras.
Om din beställning inte anländer inom 12 arbetsdagar, vänligen kontakta oss så att vi kan komma överens med transportörerna.
Har ni en returpolicy?
Ja, vi är säkra på att du kommer att älska våra produkter. Men om den inte passar dig erbjuder vi en 14-dagars returpolicy.
Den returnerade produkten måste vara i oanvänt skick, i originalförpackningen och med samma band som när den anlände.
Om produkten anländer utan låda och band, eller om vårt inspektionsteam anser att den är defekt av någon anledning, förbehåller vi oss rätten att neka din återbetalningsbegäran.
Om du vill returnera produkten, vänligen skicka ett e-postmeddelande till vårt team på kontakt@simonajuveler.se, inklusive ditt namn, ordernummer och orsak till returen.
Vår kundtjänst kommer sedan att ställa några obligatoriska frågor om din retur för att förhindra missbruk.
Kunden ansvarar för att skicka returen. När vi har mottagit din retur kommer vår returavdelning att kontrollera förseglingen. Om din retur är berättigad kommer din återbetalning att behandlas inom 7 dagar.
Min beställning är skadad, vad ska jag göra?
För snabbast möjliga lösning, vänligen bifoga ett foto som visar den dåliga kvaliteten eller den skadade delen av produkten. Foton tas bäst på en plan yta med etiketten och defekten tydligt markerade. Vi kommer att använda denna information för att behandla din beställning och förhindra framtida fel.
